Loopbaanbegeleiding bij Strokkur: Hoe ga ik tewerk?

07-02-2022

De ene coach is de andere niet. Je moet dus goed gaan kiezen. En dat is niet altijd evident.  Om je hierin te helpen, geef ik jou vandaag een glimps achter de schermen van mijn aanpak als loopbaanbegeleider.

Mijn naam is David, en ik heb Strokkur in 2017 opgericht. Strokkur is de naam van een Ijslandse geyser. En dat is bewust gekozen. Een enorm potentieel aan kracht en sterktes die ik mee tot aan de oppervlakte wil laten borrelen. Maar vóór ik nog maar de stap wou zetten als loopbaanbegeleider, had ik een goede tool nodig om al die kracht en sterktes die in jou zitten te vinden. En deze tool heb ik gevonden in de KernTalentenmethodiek. Vanaf het begin was ik enorm enthousiast over de laagdrempeligheid, de kracht, de juistheid én de herkenbaarheid. Het heeft alles in huis voor een sterke coaching op maat. 

En nu dus mijn glimps achter de schermen bij mijn job als loopbaanbegeleider!

Stap 1: kennismaking en informatie

De eerste stap is dat ik jou - door doorverwijzing of via mijn website - nieuwsgierig heb kunnen maken dat je me contacteert. We nemen telefonisch contact op of we spreken eens af. En tijdens dit contact geef ik je alle informatie over mijn werkwijze, de KernTalenten én de VDAB loopbaancheques. Als je overtuigd bent, maken we een afspraak. Om onze eerste afspraak goed voor te bereiden, stuur ik je nog een link naar de online vragenlijst van de KernTalenten.

Stap 2: de eerste sessie

De eerste sessie vindt plaats. Ik ontvang je bij me thuis in een rustige, aangename omgeving (met veel parkeerplaats op de oprit). Onze eerste sessie gaat integraal naar de KernTalentenanalyse. In twee uurtjes tijd kom je zo enorm veel over jezelf te weten, en dat allemaal door in te zoomen op jouw kindertijd. De positieve reacties hierover die ik over de jaren heen gekregen heb zijn enorm. De herkenbaarheid én de praktische toepasbaarheid voor jouw loopbaanvragen zijn groot. Op het einde maken we een round-up, die je kan gebruiken voor jouw persoonlijk ontwikkelingsplan. We maken eveneens een tweede afspraak en we bespreken eventueel 'huiswerk' tegen de volgende sessie.

Stap 3: de periode tussen de 2 sessies

Na de eerste afspraak, ga ik aan de slag om een KernTalentenverslag te maken. In dit verslag zal alles staan wat we besproken hebben, zodat jij een mooi naslagwerk hebt. De bedoeling is dat je dit verslag leest en eventuele bijkomende vragen noteert. Verder is de kans groot dat ik nog enkele bijkomende opdrachtjes geef om voor te bereiden tegen de tweede sessie, zodat we geen tijd verliezen als we maar 2 uurtjes hebben.

Stap 4: de tweede sessie

Het was al interessant, nu wordt het nóg interessanter. Want de tweede sessie gaan we volledig gebruiken om samen te zoeken naar antwoorden op jouw loopbaanvragen. Ik start deze tweede sessie bijna altijd met de vraag: "wanneer ga je hier straks buiten met een goed gevoel over de loopbaanbegeleiding?". Zo kan ik er voor zorgen dat ik jouw vraag goed vast heb. Het zoeken naar de antwoorden doen we samen. En dat wil ik wel benadrukken. Ik ben geen orakel, al zou dat inderdaad wel handig zijn. Ik kan door de juiste vragen te stellen, spiegels voor te houden, denkpistes mee te ontdekken, ... ervoor zorgen dat jij jouw antwoorden vindt. Natuurlijk geef ik daarbij voldoende handvaten en hulp en geef ik ook mijn eigen kijk op de zaken mee. Maar jij blijft aan het roer van jouw eigen loopbaan. Want als de loopbaanbegeleiding is afgerond, ben jij het die ermee aan de slag moet. Ook nu maken we een round-up zodat je alle informatie hebt om jouw persoonlijk ontwikkelingsplan af te werken.

Stap 5: nazorg

Ik zei het al "aan de slag gaan". En dat is niet zo eenvoudig. En daarom zorg ik er ook voor dat ik na de begeleidingen nog bereikbaar blijf als klankbord. Je mag gerust nog vragen stellen, mijn mening vragen over vacatures, iets aftoetsen, ... met veel plezier zelfs. En als je vraag echt nog onvoldoende behandeld is, wat met slechts 4 uur altijd wel kan, is er de mogelijkheid om een tweede loopbaancheque aan te vragen en twee bijkomende sessies bij mij in te plannen (mag ook bij een andere loopbaanbegeleider, maar dat gaan we niet té luid zeggen).

 Et voila, nu heb ik je een glimp gegeven achter de schermen bij een loopbaanbegeleider. Ben je getriggerd en zou je ook wel eens op loopbaanbegeleiding willen komen? Contacteer me, en ik ontvang je met de glimlach, een koffie en een rugzak vol ervaring.


©2016 Strokkur. Broechemsesteenweg 252, 2560 Nijlen 
Mogelijk gemaakt door Webnode Cookies
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin